کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان در مشهد

کلاس های آمادگی برای آزمون تیزهوشان مشهد در غالب مدارس فرزانگان مشهد و هاشمی نژاد مشهد توسط مدرس تخصصی تیزهوشان و دبیر فیزیک و ریاضیات در مدارس تیزهوشان مشهد استاد حامد خسروی دبیر رسمی آموزش و پرورش و  نویسنده کتاب های سوخت جت ریاضیات و فیزیک و سابقه چندین ساله در آزمون های هوش و استعدادهای تحصیلی و مدرس آزمون های تعیین مرکز نهم به دهم در مدارس مشهد درحال ثبت نام در آموزشگاه کنکور اوج اندیشه مشهد میباشد.

www.instagram.com/ouj_andishe

پیش ثبت نام سال آینده شروع شد.

چرا قبولی در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم اهمیت زیادی دارد؟

پایه ششم از مهم ترین پایه های تحصیلی است؛ دانش آموزی که هنوز با نمره آشنا نشده است و ابتدای راه تحصیل حرفه ای خود قرار دارد. مانند خمیر سفالگری است، که میتوان به هر شکل درآورد. پس چه بهتری که دانش آموز را طوری پرورش و آموزش داد. که از همین ابتدای راه، چاره ی بسیاری از مشکلات احتمالی آینده را اندیشیده باشیم. آماده سازی دانش آموزان پایه ششم، برای ورود به مدارس تیزهوشان و آزمون هوش ششم به هفتم، یکی از اموری است، که تاثیری بسزایی در سرنوشت دانش آموز شما دارد. دلیل این موضوع این است، که در صورت قبولی دانش آموز در آزمون ورودی دبیرستان های تیزهوشان، وارد فضایی میشود که، به دلیل کادر آموزشی حرفه ای، حضور دانش آموزان درجه ۱ و تلاشگر و ایجاد جو رقابتی، فضایی ایجاد میشود که پایه ی تحصیلی ایشان خوب و بی نقص شکل بگیرد. لازم به ذکر است که طبق گزارش سازمان استعداد درخشان، حدود ۷۰% رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری را، دانش آموزان دبیرستان های تیزهوشان تشکیل میدهند. که این نتیجه ی درخشان، حاصل تقویت پایه درسی و سایر اموری است که در این مدارس، انجام میشود.

لازم به ذکر است، طبق قوانین سمپاد، در صورت قبولی دانش آموز، در آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم و کسب معدل ۱۸ به بالا در پایه ی نهم، این دانش آموز میتواند بدون آزمون ورودی، متوسطه دوم خود یعنی پایه دهم تا دوازدهم هم در این مدارس تحصیل کند. یعنی با یکبار قبولی در آزمون تیزهوشان، میتوانید تا کنکور در این مدارس بمانید و احتمالا شما هم با این سبک آموزش یکی از رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری خواهید بود.

باتوجه به اینکه، بسیاری از دانش آموزانی که از پایه ششم و با قبولی ، در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم وارد مدارس تیزهوشان شده اند. به صورت مستقیم و بدون آزمون ورودی مجدد، متوسطه ی دوم را در این مدارس میمانند، قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان پایه ششم به هفتم، ارزشمند تر است. و به دلیل ظرفیت بسیار بیشتر پذیرش در پایه ششم، کسب قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نسبت به پایه ی نهم بسیار ساده تر خواهد بود. که البته،محقق شدن این امر هم نیازمند، آماده سازی کاملا حرفه ای برای این آزمون است.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، طبق آخرین تغییرات، از مباحث هوش و استعداد تحلیلی مطرح میگردد و به هیچ وجه از دروس، پایه ششم سوالی مطرح نمیگردد. (تسلط به ریاضی پنجم و ششم برای پاسخگویی به برخی سوالات نیاز است). (متاسفانه برخی مجموعه ها در این پایه اقدام به برگزاری کلاس هایی بی ربط به آزمون ورودی میکنند.)

دانش آموزان پایه ی ششم، میبایست هر ساله در اسفند یا فروردین ماه پایه ی ششم خود از طریق سایت سمپاد اقدام به ثبت نام در آزمون تیزهوشان نمایند. این آزمون هر ساله اواخر خردادماه پایان پایه ی ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار میگردد.

بر اساس آخرین تغییرات، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، شامل ۲ دفترچه است. دفترچه شماره یک، شامل مباحث هوش ادبی (هوش کلامی، هوش واژگانی، هوش ادبی و هوش درک مطلب) و هوش شهودی ( هوش تصویری، هوش هندسی، هوش فضایی) و هوش ریاضی (هوش عددی، هوش محاسباتی، هوش منطقی، هوش ترکیبیاتی، استعداد کفایت داده) و هوش طبیعی( هوش تجربی، هوش مهندسی، هوش استنباطی) است. از مجموع این مباحث ۶۰ سوال مطرج میگردد و ۷۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سوالات در نظر گرفنه شده است.

دفترچه شماره دو، شامل مباحث استعداد دقت و تمرکز و محاسبات سریع ریاضی است. که این دفترچه نیز شامل ۶۰ سوال و تنها ۲۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی است.

تیزهوشان مشهد

 ویژگی های مهم مدارس سمپاد

*  کیفبت بالای آموزشی و تحصیلی

*  معلمان حرفه ای و متخصص

*  آزمایشگاهای مجهز

*  کتابخانه های به روز و مجهز

*  سالن های ورزشی و تفریحی

*  ایجاد فضای رقابتی بین دانش آموزان برای پیشرفت آن ها

*  آماده سازی دانش آموزان برای المپیاده و کنکور

*  برگزاری کارگاه های عملی

مزایای مدارس تیزهوشان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد بزرگترین مزیت مدارس تیزهوشان استفاده از معلمان حرفه ای و نمونه است که همین موضوع موجب می شود که کیفیت آموزش در مدارس سمپاد از سطح بالایی برخوردار باشد.

علاوه بر کتاب های درسی که در اکثر مدارس تدریس می شود، کتاب های پیشرفته تر کمک درسی و نکات کنکوری هم به این دانش آموزان تدریس می شود و برای یادگیری بهتر برگزاری کارگاه های عملی نیز در برنامه هفتگی آن ها گنجانده شده است.

با توجه به فضای رقابتی که در بین دانش آموزان مدارس تیزهوشان وجود دارد، دانش آموزان برای دست یافتن به بهترین رتبه ها بیشتر تلاش می کنند و همین موضع موجب می شود که در سایر موارد هم این سخت کوشی موجب موفقیت آن ها شود.  حضور در این مدارس به دانش آموزان کمک می کند که شرایط بهتری در مقایسه با دانش آموزان سایر مدارس داشته باشند.

کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید